Archive for Listopad, 2014

Dohrávky Dolním Datyním jdou

BD Stav Sedliště – TJ Dolní Datyně 1:3 (0:1)

Havířov – Skvělá práce. Fotbalisté Datyní se stali nejlepším týmem druhé poloviny podzimu v I.A třídě. Z posledních sedmi zápasů jen dva remizovali a pět vyhráli, naposledy v dohrávce v Sedlištích.

Po dohrávce s Lutyní tedy zvládli i další původně odložený zápas. Trenér mužstva Radek Nešpor mohl být spokojen. „Nedělám to často, ale tady musím, protože tým opravdu zamakal. Chtěl bych všechny hráče vyzdvihnout, jak zvládli druhou část podzimu. Poctivým přístupem uhráli spoustu bodů, semkli se a vlastně z posledního místa poskočili téměř do špice,“ připomněl Nešpor říjnovou situaci, kdy byli Havířované na chvostu tabulky. Teď jsou třetí, klobouk dolů.

„Těší mě hlavně způsob, jakým jsme dokráčeli k výhrám. Soupeře jsme přehrávali a byli jsme fotbalovější. Snad jen Petřvald na Moravě se nám herně vyrovnal,“ pochvaloval si Nešpor. Byl rád, že se zkušení hráči probudili v pravý čas. „Nezasloužili bychom si sestup, máme v kádru opravdu fotbalisty,“ dodal.

To se potvrdilo i v Sedlištích. Havířovští měli celý první poločas navrch, vypracovali si několik tutovek. Kubiena běžel sám na gólmana, Kodenko trefil zblízka břevno, Robin Bilas mířil z deseti metrů vedle.

„Až mě překvapilo, jak Sedliště přehráváme. Ona jsou totiž pro nás dost neoblíbeným soupeřem, hrají důrazně, neústupně. Tentokrát hrozila jen ze standardek,“ uvedl na adresu Sedlišť Radek Nešpor.

Havířované se nakonec ujali vedení, když Kubiena dostal krásnou přihrávku od Vlčka, nedělal kličku a pohotově střílel. „Tím jsme se odpíchli ke třem bodů, i když prvních dvacet minut druhé půle nebylo ideálních. Zase jsme nastoupili trochu jako mistři světa a domácí nás zaslouženě potrestali,“ přibližoval Nešpor.

Sedliště zabrala, vyrovnala se hostům v bojovnosti a důrazu a po chybě Vasilka, který si vybral slabší chvilku, dokázala srovnat. Moc dlouho se ale z vyrovnání netěšila, neboť jim hned za dvě minuty vsítil Tomašák z perfektně provedeného trestňáku druhý gól.

„Pak došlo k nepříjemnému zranění domácího Krajčoka, jemuž nejspíš zapadl jazyk. Trochu to všemi otřáslo, hlavně kluky ze Sedlišť a my jsme po brejku přidali třetí gól,“ líčil Nešpor. Střídající Rohel ještě zahodil dvě šance, zasloužené tři body ale putovaly do Datyní.

Branky: 70. Vlček – 18. a 83. Kubiena, 72. Tomašák. Rozhodčí: Trojan. ŽK: 1:3. Diváci: 100.

D. Datyně: Vasilko – Kučera, Tomašák, Dolák – Hruška (65. Svrčina), Robin Bilas (76. Rohel), Vlček, Miczka, Kodenko (90. Kulhánek) – Kubiena, René Bilas. Trenér: Radek Nešpor.

Vítězná dohrávka v Sedlištích

TJ Sedliště 1:3 TJ Dolní Datyně (0:1)

K dohrávanému zápasu z minulého týdne zajížděli naši muži do Sedliště v plné sestavě, pouze bez déle absentujících Neugebauera, Neumana a Baláže. Jelikož je tabulka velmi vyrovnaná, naši fotbalisté měli velkou motivaci vyhrát, aby přezimovali ve vrchních patrech tabulky a zároveň tak prodloužili sérii 6 zápasů s bodovým ziskem.
Do začátku vstoupili aktivně, skóre mohl otevřít Kubiena, který se řítil na bránu, bohužel mu brankář vystihl kličku. Co se nepovedlo poprvé, podařilo se napodruhé, Vlček vyslal přihrávku mezi beky a Kubiena obstřelil gólmana domácích. V prvním poločase hráli naši fotbalisté velmi zodpovědně a domácí nepustili k vážnému ohrožení brány. Naopak mohli ještě přidat branku. Kodenko napálil břevno a Bilas s Hruškou v dobré pozici mířili mimo. Druhý poločas už nebyl z naší strany tak kvalitní jako první. Domácí nám začali zatápět a mohli jsme být rádi, že za únik Krejčoka, který byl faulován na hranici pokutového území neodpískal rozhodčí penaltu, ale pouze přímý kop. Domácí se nakonec dočkali vyrovnání, když si vybral slabší chvilku gólman Vasilko. K překvapení všech přítomných si centrovaný míč ze základní čáry nešťastně srazil do vlastní brány (dle jeho slov při zákroku již pomýšlel na rychlou rozehrávku a ztratil tak koncentraci..) Vyrovnaný stav ale netrval dlouho. Po individuálním průniku byl v blízkosti pokutového území faulován Kubiena, míč si vzal k přímému kopu Tomašák a razantní střelou nedal domácímu brankáři šanci. Hosté se dále snažili, ale hrozili pouze ze standartních situací. Na konec nám klid dodal Kubiena, který si po převzetí míče na půli hřiště nádherně obhodil domácího stopera a následně završil na konečných 3:1.
Naši fotbalisté přezimují po odehrané podzimní části na krásném 3. místě.

Sestava: Vasilko – Kučera, Tomašák, Dolák – Kodenko, Vlček, Miczka, Bilas Robin, Hruška – Bilas René, Kubiena
Branky: Kubiena 2, Tomašák

Datyně si smlsly na Stonavě

Havířov – Není to tak dávno, co byly Datyně nejhorším týmem Karvinska v I.A třídě. Stačilo pár zápasů a jsou nejlepším.

Havířované si v sobotu v derby smlsli na do té doby solidně hrající Stonavě, která zažila pod trenérem Josefem Čermákem vůbec první porážku. „Ale ta tedy byla! Kdyby mi někdo řekl, že za dobu mého působení u mužstva prohrajeme jen jednou, tak si klepu na čelo. Bral bych to. Teď nás ale mrzí, že jsme prohráli takovým rozdílem. Fotbal to však občas přináší,“ nedělal Čermák z debaklu vědu.

Domácí nejspíš potřebují vždy určitý počet zápasů, aby se pak v jednom vyřádily. V 9. kole vyprovodili šesti góly Bystřici, teď zase Stonavu. „Máme radost, že se nám to povedlo zrovna proti Stonavě. Měli jsme jim co vracet,“ těšilo dolnodatyňského kouče Radka Nešpora.

Na hráčích Stonavy bylo po čtvrtém gólu už vidět, že by do druhé půle nejraději ani nenastoupili. „Datyně nám úplně vzaly chuť do hry. Nějak jsme to ale dohráli. Ještěže teď máme možnost omluvenky v posledním zápase. Takhle bychom podzim končit určitě nechtěli,“ dodal stonavský trenér Čermák na adresu debaklu.

Naopak domácí si výsledek užívali. „Dneska to bylo jednoznačné, ani gólman Pacanovský neměl svůj den. I když je pravda, že po přestávce nám chytil asi tři tutovky. Jinak ale nebylo co řešit,“ zakončil Nešpor.
TJ Dolní Datyně – SK Stonava 6:0 (4:0)

Branky: 6., 18. a 75. Kubiena, 12. a 70. Robin Bilas, 43. vlastní Hančin. Rozhodčí: Sopoliga. ŽK: 3:2. Diváci: 85.

D. Datyně: Vasilko – Kučera, Tomašák, Dolák – Rohel (70. Svrčina), Robin Bilas, Vlček, Miczka, Kodenko – Kubiena, René Bilas (75. Hruška). Trenér: Radek Nešpor.

Stonava: Pacanovský – Gerši, Aniol, Škuláň, Hančin – Feber, Klus, Kisel, Macko (46. Petruňa) – Frait, Zoller (46. Švéda). Trenér: Josef Čermák.

Další zápas hrají D. Datyně v sobotu v Sedlištích, Stonava v sobotu s Veřovicemi.

Autor: Martin Ruščin

Sestřih z utkání TJ Dolní Datyně – Stonava

Sestřih

Derby se Stonavou jednoznačně pro domácí Dolní Datyni

TJ Dolní Datyně 6:0 SK Stonava (4:0)

Domácí se představili v domácí JZD aréně v podzimní části sezóny naposledy, jejich soupeřem byl neoblíbený celek ze Stonavy. Oba týmy měly za sebou velmi dobré výsledky v posledních zápasech a tak se očekávala vyrovnaná bitva. Hned v úvodu se ve 2.minutě zjevil za domácí obranou kanonýr Zoller, ale Vasilko předvedl nejdůležitější zákrok zápasu. Poté už začali dominovat domácí. V 7. minutě vybojoval míč Kodenko a Kubiena překvapil hostujícího gólmana prudkou střelou bodlem pod břevno. Už v 10. minutě přidali domácí 2. gól po pěkné akci zakončoval v těžké pozici Bilas Robin. V 35.minutě Robin B. vyslal do úniku Kubienu, který přihrával před prázdnou branku Kodenkovi, před kterým ještě tečoval míč hostující kapitán Hančin do vl.branky. A do poločasu bylo ještě veseleji když Vlček vyslal do brejku opět Kubienu, který si obhodil obránce a umístěnou střelou nedal gólmanovi šanci. Ve 2. poločase si už domácí hlídali vedení a podařilo se jim ho ještě 2x navýšit. V 52. minutě opět dvorní nahrávač Vlček vyslal Kubienu a ten prostřelil vše, co mu stálo v cestě. 6.branku přidal Robin Bilas když centroval z brankové čáry a nešťastný gólman Pacanovský si ho sám tečoval do branky. Naši svěřenci podali zodpovědný taktický výkon a zaslouženě vyhráli, věříme, že se jim ještě podaří poslední letošní zápas v Sedlišti.

Sestava: Vasilko – Kučera, Tomašák, Dolák – Kodenko, Vlček, Miczka, Bilas Robin, Rohel (Švrčina) – Bilas René (Hruška), Kubiena
Branky: Kubiena 4, Bilas Robin 2,

Sestřih z utkání TJ Dolní Datyně – Dolní Lutyně

Sestřih

Černá série Lutyně trvá, vyhrály Datyně

Havířov – Souboj o šest bodů v dohrávce I.A třídy zvládli daleko lépe fotbalisté havířovských Datyní. Dolní Lutyně prohrála pošesté v řadě.

„Musím přiznat, že jsme trochu měli obavy, protože na Lutyni se nám moc nedaří, ale byl jsem překvapen, jak neškodní hosté byli. Za celou dobu vystřelili snad dvakrát na bránu,“ divil se trenér domácího celku Radek Nešpor.

Ten si pochvaloval, že na kluzkém terénu si jeho hráči počínali nanejvýš zodpovědně a nenechali hosty hrát. „Byli jsme aktivní, bojovali. Říkali jsme si, že do nich musíme hned vletět a hráči plnili taktické pokyny,“ pochvaloval si Nešpor.

Naopak dolnolutyňský trenér Jiří Skála nemohl být spokojen. „Zase jsme se vrátili k té naivní hře. Přitom předešlé utkání s Bystřicí už mělo dobré parametry. Proti Datyním nám nešlo zhola nic,“ připustil Skála.
Aktivita vynesla domácím v první půli dvě branky, když po rohu Tomašáka skóroval Vlček, který pak připravil šanci Kubienovi.

Lutyně se dostala do hry v 55. minutě, kdy Tomašák zbytečně přidržel protihráče ve vápně a Macháček z penalty korigoval. Tomašák ale vzápětí svou chybu napravil a precizním přímákem přidal třetí gól, který rozhodl. „Pak už jsme si to pohlídali,“ oddechl si Nešpor.

„Občas mi to připadá, jako by se kluci sešli spolu vůbec poprvé. Útočí a nezajišťují se, každý brejk pak smrdí gólem. Přes zimu na tom musíme hodně zapracovat, teď bude důležité udělat ještě nějaké body, ať neztratíme kontakt s ostatními a v zimě se musíme vrhnout na kompletní organizaci hry,“ nastiňuje nespokojený trenér Skála.
TJ Dolní Datyně – Sokol Dolní Lutyně 3:1 (2:0)

Branky: 24. Vlček, 27. Kubiena, 59. Tomašák – 55. z pen. Macháček. Rozhodčí: Moravec. ŽK: 3:2. Diváci: 150.

D. Datyně: Vasilko – Kučera, Tomašák, Dolák – Kodenko, Vlček, Miczka, Robin Bilas, Rohel (70. Švrčina) – Baláž (20. Kulhánek), Kubiena. Trenér: Radek Nešpor.

D. Lutyně: Šajer – Šimek, Vávra, Hanusek, Jurko – Kudlík (56. Jantoš), Velký, Pěgřim (14. Herák), Wita (83. Bednář) – Havlásek (87. Novotný), Macháček. Trenér: Jiří Skála.

Autor: Martin Ruščin

Poslední zápasy
MUŽI
Jestřábi - Bílovec 4:0 (1:0)